Veelgestelde vragen

Hieronder staan de veelgestelde vragen voor verhuurbedrijven over Huren.nl. Ben je bezoeker op deze site, kijk dan onder "Veelgestelde vragen" voor bezoekers.

Algemeen

Hoeveel bezoekers komen er maandelijks op Huren.nl?

Wij hebben gemiddeld 700.000 bezoekers per maand.

Wat is het verschil tussen de gratis Vermelding in bedrijvengids en Adverteren op Huren.nl?

Een vermelding in onze bedrijvengids is geheel gratis. Daarmee kan jouw bedrijfsprofiel worden gevonden via Google en via onze bedrijvengids. Wil je ook met jouw bedrijf tussen zoekopdrachten staan van huurders? Dan dien je een samenwerking met ons te starten waarbij je adverteert met een actief dagbudget en een klein abonnement hebt. Je bent dan bij een relevante zoekopdracht van een bezoeker zichtbaar met jouw logo en promotietekst. Bekijk hier hoe dat werkt.

Kan ik eerst een kijkje nemen in het account?

Dat kan zeker. Je kunt je zelfs gratis aanmelden om een persoonlijk account te krijgen, dat kan hier. Je komt dan ook direct gratis in onze bedrijvengids. Neem telefonisch contact met ons op via 030-2270035. Wij helpen je verder en laten je graag het account zien.

Welke toegevoegde waarde biedt een betaalde vermelding op Huren.nl?

Wij zorgen dat wij jou bezoekers uit jouw regio doorsturen die het product willen huren dat jij verhuurt. Zo krijg je altijd erg relevante bezoekers doorgestuurd op de pagina binnen jouw website die jij wenst. Wij tonen jouw bedrijf bij de zoekopdrachten van huurders, waarbij je pas betaalt als de bezoeker daadwerkelijk naar jouw website is gestuurd. Maak jouw profielpagina compleet met contactgegevens, openingstijden en beoordelingen van huurders. Je kunt gratis onze beoordelingswidget op je website gebruiken om zo nieuwe bezoekers op jouw website een vertrouwd gevoel te geven.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden van Huren.nl?

Klik hier voor de algemene voorwaarden van Huren.nl.

Aan welke criteria moet ik voldoen?

Wij kijken onder andere of je in het bezit bent van een fysieke verhuurvestiging, ingeschreven bent bij de Kamer van Koophandel en of jouw bedrijf een overzichtelijke website heeft met duidelijke verhuurvoorwaarden en prijzen.

Vermelding in onze bedrijvengids

Hoe ziet mijn vermelding in de bedrijvengids eruit?

Op deze pagina zie je een voorbeeld van het gratis bedrijfsprofiel dat je zelf naar wens kunt invullen via jouw eigen account. Deze pagina is vaak goed vindbaar in Google. Tevens kan jouw bedrijf worden gevonden via onze bedrijvengids.

Wat heb ik aan een gratis vermelding in de bedrijvengids?

Steeds meer consumenten en bedrijven zoeken online naar informatie over een bedrijf voordat zij daar gaan huren. Ze zijn bijvoorbeeld benieuwd hoe lang het bedrijf al bestaat, wat voor soort bedrijf dit is en wat de ervaringen van anderen zijn met dit bedrijf. Met de gratis vermelding in onze bedrijvengids krijg jij de mogelijkheid om een bedrijfsprofiel zichtbaar te maken voor deze bezoekers die op zoek zijn naar jouw bedrijf. Je kunt hier gratis beoordelingen verzamelen en zo zorgen dat jouw bedrijf positief naar voren komt wanneer hiernaar gezocht wordt.

Ben ik zichtbaar bij de producten als ik kies voor de gratis vermelding in bedrijvengids?

Nee, je bent niet of nauwelijks zichtbaar bij de producten. Wil je wel zichtbaar zijn op de productpagina's? Neem contact met ons op via 030-2270035 en wij helpen je graag verder.

Krijg ik bezoekers doorgestuurd met een vermelding in de bedrijvengids?

Nee, je krijgt geen bezoekers doorgestuurd. Met een vermelding in de bedrijvengids ben je niet of nauwelijks zichtbaar bij de producten. Daarvoor dien je de samenwerking met ons te starten zodat je wel bezoekers doorgestuurd krijgt. Mocht je met ons willen samenwerken om die bezoekers doorgestuurd te krijgen, neem dan telefonisch contact met ons op via 030-2270035 en wij helpen je graag verder.

Waarom is de vermelding in de bedrijvengids gratis?

Wij willen graag de volledige huurmarkt in kaart brengen en het liefst elke verhuurder in onze bedrijvengids hebben staan. Daarnaast kun je via Huren.nl ook betaald adverteren, uiteraard hopen wij dat jij ook de potentie daarvan ziet en hier uiteindelijk voor kiest. Dit is overigens niet verplicht. Met de gratis vermelding in de bedrijvengids maak je in ieder geval alvast kennis met ons systeem en ben je vindbaar in de bedrijvengids of in Google met jouw verzamelde beoordelingen.

Blijft deze vermelding in de bedrijvengids ook gratis?

Ja, jouw account wordt pas een betaald account wanneer je kiest voor een samenwerking met ons. Tot die tijd kun je volledig gratis en vrijblijvend gebruik maken van de vermelding in de bedrijvengids om kennis te maken met het systeem en te zorgen voor een stukje zichtbaarheid voor de huurders.

Adverteren op Huren.nl

Hoe kan ik zichtbaar zijn bij de producten?

Als je zichtbaar wilt zijn bij de producten, dan start je met ons de samenwerking door het afnemen van een klein abonnement en daarnaast een actief dagbudget in te schakelen. Daarmee word je altijd getoond bij een relevante zoekopdracht met logo en promotietekst. Je betaalt dan een klein bedrag per doorgestuurde bezoeker naar jouw website. Word je getoond op Huren.nl maar niet aangeklikt? Dan betaal je buiten het abonnement geen kosten. Bekijk hier hoe adverteren op Huren.nl werkt, of neem telefonisch contact met ons op via 030-2270035 en wij helpen je graag verder met het zichtbaar maken van jouw verhuurbedrijf.

Hoe kom ik bovenaan in de zoekresultaten?

De volgorde van verhuurbedrijven op een productpagina is willekeurig. Dit betekent dat iedereen dezelfde clickprijs van dat product betaalt en er geen voorkeur wordt gegeven aan factoren als prijs, beoordeling, afstand of bedrijfsgrootte. Zo maakt elk verhuurbedrijf dezelfde kans om bovenaan te staan in de resultaten.

Hoe lang loopt het abonnement?

Standaard loopt jouw contract een half jaar. Indien je niet hebt opgezegd, dan wordt jouw abonnement automatisch met dezelfde periode verlengd.

Wat is de opzegtermijn?

Je dient minimaal 1 maand voor de einddatum jouw abonnement op te zeggen. Standaard loopt jouw abonnement een half jaar. Indien je niet hebt opgezegd, dan wordt jouw abonnement automatisch met dezelfde periode verlengd.

Wat betaal ik per bezoeker?

Je betaalt een klein bedrag per doorgestuurde bezoeker naar jouw website (Cost Per Click). De kosten verschillen per product/categorie. Wij vertellen je graag wat de clickprijzen zijn voor jouw producten. Deze clickprijzen zijn vast en gelden voor ieder verhuurbedrijf dat adverteert. Jouw positie bij de producten is dus niet afhankelijk van wat je betaalt. Aan het eind van de maand bekijken wij het totaal aantal doorgestuurde bezoekers met bijbehorende clickprijzen en ontvang je een factuur.

Kunnen de clickprijzen veranderen?

Ja, dit is mogelijk. Wij bekijken maximaal twee keer per jaar of de clickprijzen nog actueel zijn en passen deze per product aan waar nodig. Wij kunnen deze dan verhogen of verlagen. Minimaal een maand van tevoren wordt dit kenbaar gemaakt per mail en is dit zichtbaar in jouw eigen Huren.nl account.De clickprijzen die door ons zijn ingesteld staan altijd vast. Wij hanteren namelijk geen biedsysteem waardoor clickprijzen kunnen fluctueren.

Kan ik een maximaal dagbudget bepalen?

Ja, dat kan. Alleen dien je wel een toereikend dagbudget te hebben ingesteld voor jouw producten en locaties waarop je wilt adverteren. Zodra jouw budget op is, vervalt de vermelding met logo en promotietekst bij de producten. Met een ontoereikend dagbudget kun je niet op al jouw producten en locaties adverteren.

Wat gebeurt er als mijn dagbudget op is?

Zodra jouw budget op is, word je niet of nauwelijks meer getoond bij de producten. Dat kan je natuurlijk wel klanten kosten! Daarom ontvang je hiervan automatisch bericht, zodat je desgewenst jouw budget kunt bijstellen. Je dient een toereikend dagbudget te hebben voor jouw assortiment en locaties online. Verlaag je jouw budget naar een ontoereikend budget, dan kan het zijn dat Huren.nl sommige producten uit jouw assortiment offline zet waardoor je daar geen bezoekers meer op ontvangt. Op die manier wordt jouw dagbudget weer toereikend.

Welk dagbudget moet ik inschakelen?

Je dient een toereikend dagbudget te hebben voor de producten en locaties waar je op adverteert. Dit bekijken wij dus gezamenlijk met jou. Bij een ontoereikend dagbudget zijn wij genoodzaakt om producten of locaties offline te zetten en een keuze te maken. Bel ons gerust voor advies over een passend dagbudget via 030-2270035.

Betaal ik voor bezoekers die onbeperkt doorklikken naar mijn website?

Nee, wij berekenen slechts één click per unieke bezoeker per productpagina, hoe vaak er ook op geklikt wordt. Pas na een kwartier meten wij deze bezoeker weer als uniek.

Hoe betaal ik Huren.nl?

Je ontvangt aan het eind van iedere maand een digitale factuur met het totaal aantal doorgestuurde bezoekers vermenigvuldigd met de prijs per click. Uiteraard binnen het door jouw ingestelde budget. Wij incasseren het bedrag via automatische incasso.

Kan ik zien hoeveel er naar mijn website is doorgeklikt?

Ja, er zijn uitgebreide statistieken. Je kunt zien hoe vaak er per dag, per maand of per product is doorgeklikt naar jouw website en welke kosten daaraan verbonden zijn. Deze statistieken zijn zichtbaar vanuit jouw Huren.nl account. Klik na het inloggen links in het menu op 'Aantal bezoekers'.

Instellingen en updates

Hoe kan ik mijn gegevens invoeren/bijhouden?

Bij een aanmelding op Huren.nl kies je een gebruikersnaam en wachtwoord. Daarmee kun je inloggen in jouw Huren.nl account. Hier kun je jouw profiel- en contactgegevens instellen of wijzigen, beoordelingen bekijken en producten of locaties beheren.

Kan Huren.nl mijn verhuurderprofiel instellen en verhuurproducten toevoegen?

Dat is geen probleem. Lever ons de juiste gegevens aan en wij zorgen voor complete inrichting en koppeling met jouw website. Wij bieden deze service aan voor een eenmalig bedrag van 100 euro (exclusief BTW), ongeacht hoeveel producten en locaties er gekoppeld moeten worden.

Wat als ik een nieuw verhuurproduct heb?

Je kunt het product heel eenvoudig zelf koppelen via jouw persoonlijke account samen met de link van de juiste productpagina en de prijs.

Kan ik zelf selecteren welke verhuurproducten ik op Huren.nl plaats?

Nee, bezoekers verwachten jouw complete assortiment op onze website! Daarnaast is de zoekwijze van de hedendaagse bezoeker vaak erg verschillend. Wellicht geeft de bezoeker een groot feest en begint zijn zoektocht bij het product 'statafel'. Wanneer je de statafel dan niet gekoppeld hebt, maar de rest van de feestartikelen wel, dan is de kans groot dat deze huurder niet bij jou zal belanden. Door jouw gehele assortiment te koppelen vergroot je het aantal kansen dat huurders bij jou terecht komen en een goede huurervaring krijgen. Op die manier werken wij samen. Alleen als je een betreffend product niet meer aanbiedt op jouw eigen website, dan zetten we deze offline.

Ik heb een huurproduct dat nog niet op Huren.nl staat. Wat nu?

Controleer eerst of jouw product niet onder een synoniem op onze website staat. Als het soort product nergens te vinden is op Huren.nl, neem dan contact met ons op. Suggesties zijn altijd welkom.