Ontzettend slecht bedrijf dit, nooit meer huren hier. Waarschijnlijk boeit het ze niet, want ze stuurden me toch al liever naar de Shell. Samengevat: Aanhangwagen gereserveerd via de website, woensdag gebeld om te bevestigen dat de aanhanger gereserveerd staat (dit was het geval) en vrijdag de aanhanger ophalen. Bij binnenkomst is haar eerste reactie na het noemen van mijn naam: oh die naam is vanochtend al geweest volgens mij. Lekker warm welkom, goed begin! De dame in kwestie loopt een hokje in, komt terug zonder iets te zeggen en begint met het invullen van het verhuurformulier. Voor de zekerheid vraag ik nog of alles goed gaat, waarop ze antwoordt dat het om eenzelfde aanhanger ging die vanochtend verhuurd is. Ze gaat verder met haar werkzaamheden, omcirkelt een hogere prijs aan dan de reservering die ik gemaakt had, waarop ik wederom vraag of alles goed gaat en of dat wel klopt. Tegelijk laat ik haar de eigen website zien met de juiste aanhanger en het bijbehorende tarief. Ze reageert meteen fel en geeft aan: dit is de aanhanger die u krijgt, dit is het tarief en dit is waar we nu staan. Als u het er niet mee eens bent, dan kunt u wellicht bij de Shell een aanhanger huren (??!!). Ik bleef vriendelijk en vraag de dame hoe dit kan. Ik reserveer een aanhanger, deze blijkt niet beschikbaar, en zonder enig overleg of informatie vooraf wordt mij een aanhanger gegeven tegen een hoger tarief onder het mom van "dit is waar we staan, anders gaat u maar naar de Shell" (letterlijke woorden). Ik geef nogmaals aan dat ik het vreemd vind dat ik hiervan vooraf niet op de hoogte ben gebracht, en dat ik een aanhanger reserveer en dan ook verwacht dat ik die krijg tegen het tarief wat op de website staat. De dame benadrukt nogmaals, dit is waar we nu staan. U hoeft de aanhanger niet te nemen. De desbetreffende aanhanger is al 4 weken verhuurd aan een bouwbedrijf (en die aanhanger van vanochtend dan??). De aanhanger die u nu krijgt, is wel wat luxer en heeft meer mogelijkheden. Aan het tarief kan ik niks doen. Ik vraag vervolgens of er geen baas is die wellicht een (klantvriendelijke) beslissing kan nemen, maar helaas, dit schijnt de dame zelf te zijn. Ik vraag zelfs nog waarom dan tijdens de telefonische bevestiging dit niet aan mij verteld is. De dame antwoordt: tsja, ik was er zelf niet. Misschien heeft de persoon dit verkeerd doorgegeven of misschien heeft u het wel verkeerd begrepen (terwijl ze zelf in beginsel al aangaf een andere aanhanger mee te geven omdat de gereserveerde al 4 weken verhuurd is aan een bouwbedrijf). Geen moment begripvol, geen moment zelfs een excuus!
Overigens staat op de website maar één soort enkelasser te huur van 257cm, en geen luxe en minder luxe versie. Op het verhuurformulier stond overigens ook de prijs niet zoals die op de website vermeld stond. Ook al zou ze ons het juiste tarief willen bieden, had ze dit niet met het beschikbare formulier kunnen doen.
Het was vrij snel duidelijk dat de dame niet ging meewerken en net zo lief had dat ik ergens anders naartoe was gegaan, dus ik heb maar ingestemd aangezien ik de aanhanger toch nodig had en eigenlijk geen keus had.
Lang verhaal kort, als je eenmaal daar binnen bent, wordt je voor het blok gezet en keihard genaaid. Discussie is niet mogelijk en klantvriendelijkheid is hen volledig vreemd. Nu maar hopen dat ik m'n borg nog terug krijg.. deze zou de eerste woensdag terug gestort worden. Ook hier ging het helaas fout. Donderdag gebeld, gaf mevrouw aan dat ze het toch echt terug gestort had en dat het die dag of vrijdag op de rekening zou staan. Ik heb netjes gewacht, tot de woensdag daarna, weer gebeld, mevrouw gaf aan dat de persoon die het zou doen, dit niet gedaan had en dat ze het zelf zou terug storten. Gelukkig, een dag later heb ik de borg alsnog terug. Wel 49eur in plaats van 50eur, niemand weet waarom, staat niks op het verhuurformulier en er is niks over gezegd. Geen zin meer om hier ook nog achteraan te gaan.
Lees meer