Jan uit Noordscheschut
Afgelopen februari hebben wij een verhuisbusje geleend bij deze aanbieder. We hebben hem in nette staat ingeleverd, de dag voor de 'deadline'. Op de dag van het inlevermoment hoorden wij 4 uur ná het moment dat er schade zou zijn gevonden. Toen we daar aankwamen, bleek de bus omgedraaid te zijn. De kosten van de schade zouden echter niet hoog zijn, aldus de eigenaar. Dit bleek met ruim 450,- echter wel het geval. We hebben de rekening opgevraagd en daaruit bleek dat het overgrote deel van de kosten uit arbeidsuren bestond (iets wat de verhuurder volgens eigen website niet door zou berekenen). De schade mochten wij níet laten beoordelen of repareren door een eigen garage en ook een onafhankelijk schaderapport mochten wij niet inzien/is er niet (terwijl de eigen website beschrijft: een schade-expert beoordeelt de schades). Dit alles is tegen de regels. In een mail hebben we de verhuurder laten weten wat er niet goed is gegaan in deze casus (ondersteund door wetsartikelen), maar daarop hebben we geen enkele reactie gehad. Ook een mail met een herinnering werd niet beantwoord. Ons advies is om verder te kijken dan dit niet-nette verhuurbedrijf. De berichten op de website lijken goed, maar de praktijk blijkt anders. Lees meer